e-porady
POMOC on-line
- e-porada to mailowa rozmowa terapeutyczna lub rozmowa z mediatorem
-
e-porada to często jedyna możliwość uzyskania pomocy psychologicznej przez osoby, których miejsce przebywania uniemożliwia bezpośredni kontakt z psychologiem, psychoterapeutą np. osoby mieszkające z dala od gabinetów psychoterapii, osoby przebywające poza granicami kraju
-
e-porada nigdy nie zastąpi bezpośredniego kontaktu ze specjalistą. E-porada nie jest terapią, psychoterapią, ani też nie ma znamion konsultacji psychologicznej
-
e-porada ułatwi zdefiniowanie i zrozumienie problemu, poszukiwanie możliwych sposobów jego rozwiązania i wskazanie drogi dalszego postępowania w opisanej sytuacji.
-
e-porada zastrzeżona jest dla niektórych problemów np. podejmowanie decyzji, radzenie sobie ze stresem, uczenie się, kryzysy w relacjach międzyludzkich, itp.)
-
e-porada pozwoli wstępnie zweryfikować konieczność osobistej wizyty u specjalisty, rozwiać wątpliwości i obawy związane z osobistym uczestniczeniem w terapii (konsultacjach psychologicznych)
-
e-porada przeznaczona jest dla osób, które kwalifikują się do udzielenia porady bez pełnego postępowania diagnostycznego
-
e-porada jest poufna i nie będzie publikowana ani przesyłana dalej (konsultanta obowiązuje Kodeks Etyczny, którego dyskrecja jest jednym z podstawowych elementów)
Formy e-porady
- Pojedyńcza e-porada
-
Systematyczna e-porada
Systematyczna e-porada, poza tym, co daje pojedyncza porada, pomaga zainicjować zmianę lub dokładniej (bardziej szczegółowo) uporządkować swoją sytuację, doprecyzować proponowane rozwiązania, rozwiać wątpliwości. Umowa czasowa ( 30 dni) pozwala na większą niż w przypadku pojedynczych maili, elastyczność w rozmowie - maile wysyłane w zależności od potrzeb. Zazwyczaj korespondencja odbywa się wtedy w cyklu dwudniowym.
PROCEDURA e-porady
1. Porady udzielane są wyłącznie e-mailem.
2. W pierwszym mailu proszę jak najdokładniej określić swój problem, wątpliwości, oraz opisać sytuację osobistą, rodzinną, partnerską uwzględniając dane takiej jak: wiek, płeć, miejsce zamieszkania, środowisko, sytuacja zawodowa, wykształcenie itp. Im więcej informacji, tym szybsze dotarcie do sedna problemu i znalezienie rozwiązania.
Maila proszę przesłać na adres:
gabinet@psychoterapia.net
3. W ciągu 48 godzin otrzymają Państwo odpowiedź od specjalisty, który określi, czy zgłoszony problem może być omawiany w ramach usługi e-porady. Jeśli tak, wraz z odpowiedzią otrzymają Państwo informacje, w jaki sposób dokonać płatności za e-poradę.
4. Jeśli specjalista uzna, iż wskazana (konieczna) jest osobista konsultacja psychologiczna, psychoterapeutyczna, psychiatryczna, otrzymają Państwo taką informację. Jeśli wyrażą Państwo chęć spotkania w DIALOG-u, specjalista odpowiadający na pytanie, może Państwa zapisać na konsultacje osobiste.
5. W ciągu 48 godzin od zaksięgowania opłaty, otrzymają Państwo odpowiedź na zgłoszony problem.
6. Jeśli pojawią się dodatkowe pytania dotyczące odpowiedzi, w przeciągu 48 godzin mogą wysyłać Państwo pytania, które uściślą odpowiedź przesłaną przez specjalistę.
Zasady:
-
W trosce o Państwa bezpieczeństwo odpowiedzi na e-porady będą wysyłane tylko na adres, z którego zostały zlecone. Nie udzielamy żadnych informacji telefonicznych na temat problemów omawianych w ramach usługi e-porady.
-
Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych - informujemy, że dane osobowe klientów wykorzystywane są wyłącznie do realizacji kontaktu z psychologiem i nie są udostępniane osobom trzecim.
-
Cena konsultacji, podana na stronie, jest wiążąca w chwili zamówienia / opłacenia. Rachunek w formie drukowanej wystawiany jest na życzenie.
-
Odpowiedzi specjalisty na listy nie mogą być publikowane bez pisemnej zgody serwisu www.psychoterapia.net.
-
Zamówienie porady psychologicznej oznacza, że osoba ją zamawiająca zwana dalej klientem, zapoznała się z poniższym zasadami i akceptuje je.
-
Konsultant udzielając porady psychologicznej, zwraca się do klienta po imieniu. Klient ma prawo nie zgodzić się z taką formą kontaktu, jednak powinien zgłosić to w liście opisującym problem.
-
Konsultacje są opłacane z góry, wniesione opłaty nie podlegają zwrotom, poza sytuacjami kiedy konsultant odmawia konsultacji bez podania przyczyny i/lub nie dotrzymuje terminu udzielenia porady psychologicznej.
-
Konsultacje są udzielane w dni robocze (od poniedziałku do piątku), z wyłączeniem dni świątecznych.
-
Konsultant nie bierze odpowiedzialności za problemy wynikające z przyczyn technicznych.